«Реформа оборонних закупівель — це передусім вищі рівні прозорості та конкуренції», — радник Міністра оборони України

22 листопада 2019, 16:28 | ID: 54200
«Реформа оборонних закупівель — це передусім вищі рівні прозорості та конкуренції», — радник Міністра оборони України «Реформа оборонних закупівель — це передусім вищі рівні прозорості та конкуренції», — радник Міністра оборони України «Реформа оборонних закупівель — це передусім вищі рівні прозорості та конкуренції», — радник Міністра оборони України

Під час круглого столу, який відбувся в Інформагентстві АрміяInform, в ході обговорення законопроєкту «Про оборонні закупівлі» (реєстраційний номер у Верховній Раді України — 2398), радник міністра оборони України Артур Переверзєв розповів про основні особливості закону. По-перше, це відмова від державного регулювання економіки. Тобто закон не повинен одночасно регулювати закупівлі замовників з секторів оборони і безпеки та промисловості й виробництва. Тому що це сфери відповідальності різних міністерств, і вони мають розвиватися абсолютно окремо.

— Цей закон не про виробництво і проблеми національного виробника...

Якщо національний виробник потребує підтримки держави, це має відбуватися іншим інструментом, іншим законом, іншими урядовими цільовими програмами та за рахунок цільового бюджету, а не за рахунок бюджету, виділеного на обороноздатність, — зауважив Артур Переверзєв.

— У першу чергу, говоримо про збільшення рівнів прозорості та конкуренції, як залежних одне від одного явища. І тому наша позиція полягає в тому, що, оскільки цей законопроєкт справді йде поруч із Законом «Про державну таємницю», ми новим законом маємо передбачити процедури й порядок закупівлі за умов значно меншої таємності. І тому маємо великий акцент на процедурах.

Реформа публічної закупівлі у нас почалася тільки п’ять років тому. Ми ще звикаємо до нормальної роботи в цій темі. Тож, якщо говорити власне про оборонні закупівлі, то реформа тут ще не почалась. На цьому етапі слід прописати всі процедури докладно, аби замовник звикав так працювати. Можливо, в наступних редакціях зменшимо деталізацію законодавства і збільшимо її в підзаконних актах. Але нині це іще рано робити.

Положення проєкту закону не має дублювати, розширювати чи якось інакше трактувати Закон «Про публічні закупівлі». А так звана процедура спрощених торгів перейшла із закону «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони», який ми розробляли у 2016-му на особливий період. І наразі цим документом користуються більше, ніж законом «Про публічні закупівлі». Нині немає змоги просто одномоментно його скасувати. Ми трансформуємо і переносимо ті положення у новий закон, ліквідовуючи таким чином закони «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони» та «Про державне оборонне замовлення». Тобто один закон йде на заміну двох, тому за обсягами він співставний ними, — резюмував експерт.

Інформагентство Міноборони АрміяInform