Позиція Міноборони стосовно перенесенням судового засідання про перехід Збройних Сил України на нову систему харчування

14 серпня 2019, 09:52 | ID: 51722
Позиція Міноборони стосовно перенесенням судового засідання про перехід Збройних Сил України на нову систему харчування

Вчора, 13 серпня 2019 року відбулося підготовче судове засідання по справі 640/12605/19, яка розглядається Окружним адміністративним судом міста Києва. Предметом спору є правомірність процедури прийняття наказу Міністерства оборони України від 04.03.2019 р. № 90 «Про перехід військових частин (установ, закладів) Збройних Сил України на систему продовольчого забезпечення із застосуванням каталогу продуктів харчування у 2019 році».

На думку Позивача, зазначений наказ начебто містить ознаки регуляторного акту та регулює адміністративні відносини між Міністерством оборони України, як органом державної влади та господарюючими суб’єктами.

Своєю чергою, Міністерство оборони України не визнає вказані позовні вимоги, та наголошує, що оскаржуваний наказ має виключно організаційно — розпорядчий характер та був виданий на виконання постанови Уряду від 28 грудня 2016 року «Деякі питання закупівлі продуктів харчування Міністерством оборони».

Міністерство оборони України звернулося до Державної регуляторної служби України, як до компетентного органу, щодо надання висновку про те, чи є оскаржуваний наказ регуляторним актом. Згідно висновку Державної регуляторної служби, наказ Міністерства оборони України від 04.03.2019 року № 90 не містить норм регуляторного характеру, а його прийняття не потребувало реалізації процедур, передбачених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Під час судового засідання представниками оборонного відомства було подано клопотання про залучення Державної регуляторної служби України та Міністерства юстиції України у якості третіх осіб на стороні Відповідача — Міністерства оброни України, а також щодо долучення до матеріалів справи висновку Державної регуляторної служби України.

За результатами розгляду цих клопотань, судом відмовлено в частині щодо залучення Державної регуляторної служби та Міністерства юстиції у якості третіх осіб. Водночас задоволено клопотання Міноборони про долучення до матеріалів справи висновку Державної регуляторної служби, яким підтверджено, що зазначений наказ не містить норм регуляторного характеру.

У порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, Міністерством оборони України було подано до суду відзив на позовну заяву з доказами направлення його Позивачу. Так як представник Позивача у судовому засіданні зазначив, що даний відзив не отримав, суд надав йому можливість ознайомитися із даним документом, подати відповідь на відзив, а Міністерству оборони України — надати свої заперечення.

У зв’язку з цим, Окружний адміністративний суд міста Києва вирішив перенести підготовче судове засідання на 4 вересня 2019 року.

Міноборони України наголошує, що тривалість судового процесу може призвести до ряду негативних наслідків. Зокрема до стагнації розвитку якості та рівня харчування особового складу, повернення до застарілих та неефективних підходів продовольчого забезпечення, а також низки інших негативних факторів, що матимуть серйозний вплив на систему забезпечення ЗС України в цілому, а також зниження мотивації українських військових, в тому числі тих, хто виконує бойові завдання в районі проведення операції Об’єднаних сил.