Особливості американських катерів типу «Айленд»

13 липня 2019, 12:39 | ID: 51111
Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд» Особливості американських катерів типу «Айленд»

Цього року до складу українсько-американських міжнародних навчань увійшло чимало кораблів, які так чи інакше вирізняються своїми тактико-технічними характеристиками та озброєнням. Один із них викликав в українських військових моряків чималу зацікавленість. Мова йде про грузинський катер берегової охорони «Очамчире», колишній американський патрульний катер «Джефферсон». Такі ж кораблі через декілька місяців мають прийти до Одеси, де розпочнуть свою службу на морських рубежах України.

Особливості катера, його сильні сторони можна описати лише трьома словами — безпека, практичність та комфорт для екіпажу. Під словом безпека слід розуміти наявність на борту сучасних засобів боротьби за живучість та розгалуженої системи оповіщення під час виникнення аварійних ситуацій. У кожному приміщенні є спеціальні датчики. Наприклад, система оповіщення на випадок потрапляння забортної води. Вона не тільки реагує на сам факт того, що десь на катері виникла пробоїна або протікання, система дає знати й точне місце існування проблеми. Так само і стосовно пожежі та диму, вся інформація виводиться на головному командному містку, і аварійній партії вже легше ліквідовувати наслідки позаштатної ситуації.

Окремо слід розповісти про машинне відділення. На кораблі його вважають одним із найнебезпечніших, адже тут багато різних мастил та інших легкозаймистих речовин. Тому й підхід до гасіння пожежі інакший, більш радикальний. Якщо у машинному відділенні спалахнуло, то весь екіпаж виводиться звідти, відсік герметизується, і всередині розпорошується спеціальна речовина, яка виводить кисень із повітря. Правда, після такої «процедури» ще годину без спеціальних засобів захисту людині не можна сюди заходити.

Окрім цього, у кожній каюті чи кубрику, біля кожного ліжка є індивідуальний засіб для дихання у задимленому приміщенні, який дозволяє до п’ятнадцяти хвилин перебувати в аварійному приміщенні, цього часу вистачить, щоб залишити його або одягти більш серйозну амуніцію.

Морехідність катерів типу «Айленд» є дуже вагомим аргументом. Як розповіли грузинські військові моряки, вони неодноразово потрапляли у шторми в Чорному морі. Коли хвиля перевищує три бали, то на катері можна ввімкнути систему стабілізації хитавиці. Система покращує керованість, економить ресурс механічної частини, та, звичайно, підвищує ступінь комфорту для екіпажу.

Щодо комфорту — попри те, що зовні катер здається невеликим, всередині дуже просторо. Великі каюти та кубрики, в кожному з яких є кімната для вмивання із душовою кабіною, широкі проходи, кают-кампанія, де одночасно може розміститися майже весь екіпаж — все це робить катер комфортним для служби, чого, будемо відверті, не вистачає бойовим кораблям ще радянських проєктів. Також на борту «Айлендів» встановлені опріснювачі морської води. Моряки кажуть, що такий апарат за годину видає 500 літрів прісної води, яку спокійно можна використовувати як для пиття та приготування їжі, так і для технічних потреб.

Озброєння на грузинському катері встановлено штатне, американське, у нас же, так би мовити, є поле для маневру. Про це неодноразово заявляли в командуванні Військово-Морських Сил Збройних Сил України.

Інформагентство Міноборони АрміяInform